יום חמישי, 20 ביוני 2019

האי קאט-בה או Cat Ba National Park

16-18/04 האי Cat-Ba

16/04

נפרדנו בבוקר מנין בין המדהימה, ומהמארחים המיוחדים שהיו לנו ב-Brother's Homestay ושמנו פעמנו לכיוון Cat-Ba באוטובוס ישיר.
מחכים לאוטובוס בנין בין
 בתי צינור בנין בין

אורך הנסיעה כ- 4:30 שעות כולל הפסקות ומעבר במעבורת.
במעבורת לקאט בה
רציף המעבורות

באוטובוס מרציף המעבורות לעיר Cat Ba Town קיבלנו אינפורמציה מאחד הטיילים הגרמנים שהוא הזמין טיול שייט יומי עם חברה בשם Cat Ba Ventures, חברה שהומלצה לו ע"י חברים.
המונגרובים בקאט בה מבט ממרחק מהאוטובוס לקאט בה טאון

קצת פיספסנו עם המלון לאחר המקום הקודם בנין בין, הזמנו מלון במרכז, צויין שיש לו כוכבים, ארוחת בוקר גדולה, וחדר עם נוף להרים. אז לא היה כלום מכל אלה וגם קומה גבוהה בלי מעלית - קצת אכזבה. לעומת זאת האי נראה מבטיח.

העליה לבית המלון שלנו

המלון שלנו Dung Lien hotel - לא להיט

המארח ביקש לסגור איתנו דילים לגבי שהותינו באי עוד לפני שעלינו לחדר. אך אנו הגענו קצת מבולבלים וקצת נפגע האמון שלנו בהם, ובנוסף עדיין התלבטנו במספר הימים אותם אנו רוצים לעשות על האי, יותר מאוחר בחרנו לקצר את שהותינו ביום לטובת סאפה.

ניסיוננו לימד אותנו כי מחירי המלונות הם העסק הצדדי שלהם - עיקר הרווח מגיע מהעמלות שהם מקבלים מסגירת דילים לטיולים. אלא שלא ידענו עם איזה חברה הוא עובד, ולכן החלטנו לצאת ולהכיר לפני שאנו סוגרים על שייט מסוים. מה שעוד נשקל, בחברות השונות היו שני סוגי טיולים

• טיול יום למפרץ לאן הה (Lan Ha Bay) שהוא המקביל להאלונג ביי אך פחות עמוס בתיירים/סירות.
  • טיול בין יומיים לאותו יעד כולל שינה בספינה.
בחרנו טיול יומי, וגם לערוך אותו למחרת היום. יום אחרי השייט חורשים את האי ובערב/לילה יוצאים עם אוטובוס לילה היישר לסאפה .מצוידים בתוכנית אב, הלכנו לחפש בסוכניות את הדילים הטובים ביותר. עברנו בשתי סוכנויות כאשר השניה הייתה עמוסה בצעירים, והיו מספר דיילות ששרתו את הקהל, הסוכנות היתה Cat Ba Venture, ואכן קנינו מהם דיל ליום על סירה במפרץ, כמו כן כרטיסים לאוטובוס לסאפה.

חוף הים

אזור מרכז ההתרחשויות בחוף קאט בה, מול השער נמצאים משרדי Cat Ba Ventures

את שנשאר מהיום הקדשנו להתובבות בעיר, השוק כבר נסגר ואזור החוף מלא במסעדות, אכלנו במקום מסוים הזמנו דג, המלצר החביב ששרת אותנו אמר שנגמרו הדגים וישמור לנו אחד למחר,  ובין לבין גם שיריינו מקום לינה בסאפה.

17/04 - שיט במפרץ לאן הה (Lan Ha Bay)

אם יש כ-2200 איים במפרץ האלונג ובמפרצים הסמוכים, איך זה שלי יש 3000 תמונות?
הפתיח רוצה לומר שהיה יום סיור מהמם, יצאנו עם חברת Cat Ba Ventures בעקבות המלצות שקיבלנו, ומבלי לדעת מה קורה בחברות אחרות הרגשנו שקיבלנו תמורה מלאה לכספינו. היום כולו היה מאורגן נפלא, תוך כדי שאנו שטים סביב צוקי אבן הגיר של מפרץ לן הה היו לנו מגוון פעילויות, עברנו בכפרים צפים בהם גרים דייגים ושם הם מגדלים דגים בברכות גדולות, שחייה, קייקים וסיורים במרחבים שונים של המפרץ, מדריך מקסים וארוחת צהריים טעימה ונדיבה כיד המלך.
למדנו שבין הפרובינציות השונות המקיפות את המפרץ יש חלוקת טריטוריות וכיוון שיצאנו מ-Cat Ba המפרץ בו שטנו Lan Ha. הגענו עד הטריטוריה של Halong Bay אך לא נכנסנו אליה, ההיתרון הגדול, אין לחץ תיירים, היו מקומות שהיינו לגמרי לבד.

שבנו מלאי התפעלות מהנוף הימי הנפלא של המפרץ ומהחוויות הנוספות, ולאחר מקלחת ירדנו לעיר, לאיזור החוף, שכרנו קטנוע ורצנו לקבל את מנת הדג שנגמרה במסעדה ביום הקודם.

18/04

יום שהוקדש להיכרות עם האי, היו כמה יעדים שנגזרו מהמדריכים ואחרים שחווינו תוך כדי הסיורים.
שני היעדים הראשונים קשורים למלחמת ויאטנם
  • מבצר התותח (Cannon Fort) -כטבעם של מבצרים שוכן במקום הגבוה באי וחולש על הכניסה לאי, הנוף הנשקף ממנו מרהיב של איי קט בה, הגבעות המכוסות ג'ונגלים, וכמובן מגוון סירות דייג בנמל והים המשובץ סלעי גיר. במבצר עמדות תותחים מחסני תחמושת ותעלות המובילות בין העמדות.
Sunset view from Cannon Fort on Cat Ba Island
  • מערת בית החולים - Hang Quan Y Hospital Cave - צבא צפון ויאטנם בנה במשך שנתיים בית חולים בתוך מערה ענקית, שהיו בה שרידי נטיפים

Image result for hang quân y cát bà

Hospital Cave – the secret three – floor hospital during the war

משם המשכנו לכיוון הפארק הלאומי החולש על כ 2/3 מהאי - ג'ונגל של אינסוף מיני צמחים
הסתובבנו בו עד כמה שהזמן איפשר וירדנו לצד הצפון מזרחי של האי לעבר יערות המונגרוביה העבותים

hospital cave

ועוד פרפרים

בדרך חזרה לעיר, עצרנו ליד חוף יפה, התפתינו לעשות הפסקה במקום, לשתות שיק פרות או קוקוס, מולו גילינו את הזולות של החברה הצעירים וגם אוהלים על החוף, נראה כמקום אידאלי ליציאה לטרקים ולהרפתקאות באי.

בעיר התיישבנו לארוחת צהריים לפני נסיעת הלילה הארוכה שמחכה לנו, לעבר סאפה.
הכל אפשרי במזרח, זה כבר אמרנו. הזמנתי דיאט קולה המלצרית/טבחית/בעלת המקום אמרה לי שנותר לה חם, אמרתי שאוותר,  היא לקחה את הפחית , הלכה למסעדה השכנה החליפה לפחית קרה והביאה לי.

בשעה 16:15 נפרדנו מהמלון ועלינו על האוטובוס בדרכינו לסאפה.