יום שני, 10 ביוני 2019

באנה היל - הוי האן (העיקר) - מי סו

07/04-09/04 - דרום איזור מרכז ויאטנם.

גבעות בא-נה - Bana Hills

קרון השינה ברכבת היה נוח וממוזג, הכיל 4 מיטות. קיבלנו את המיטות התחתונות וישנו רב הלילה.

בשעה 6:30 הגענו לדאנאנג, חיכה לנו הנהג ששלח בעל ה HomeStay  ב Hoi Han' . ע"פ התוכנית נסענו לגבעות בה-נה במטרה לראות א גשר הזהב שנפתח ביוני 2018 ביוזמה ופתוח של חברה אירופית (אוסטרית). אנחנו שמענו רק על גשר הזהב שהוא יפה ומעניין, לא היה לנו מושג ירוק מעבר לכך, הנהג שלנו דיבר כל הזמן על קניית כרטיסים לרכבל ןאף עצר ליד חנות של חברה/קרובה שלו כדי לקנות לנו לפני. הרגשנו כמו בתאילנד, שלא משנה לאן אתה מבקש ללכת תמיד יביאו אותך לחנויות של מזכרות כדי לקבל את העמלה.
אלא שהפעם, אנחנו לא הבננו. לא הבננו שהגשר הוא חלק ממיכלול הכולל רכבלים, מסעדות, אתרי בידור, כמו דיסני ויאטנמי, שנקרא Bana Hills, המחירים יחסית לויאטנם גבוהים מאוד ומאפשרים תנועה בכל אזורי בא-נה הילס וכניסה לכל האתרים באופן חופשי.
בכל מקרה הגשר מופלא, היערות והטבע סביב גם הם וחלק מהגנים מעוצבים ומטופחים להפליא. כל השאר מצועצע קונספט של דיסנילנד, בעיקר מתאים למשפחות עם ילדים או לצעירים.

שער הכניסה לפארק

גשר הזהב

לאח כמה שעות ירדנו והמשנו בדרכינו להוי האן אליה הגענו בסביבת 12:00.

הפאניקולר

הגשר בשעת העומס
ממרומי הרכבל

הוי האן (Hoi An)

העיר העתיקה והציורית, שוכנת על הגדה הצפונית של הנהר תו בון (Thu Bon River), היתה נמל סחר חשוב במאות ה16-18 לסוחרים שהגיעו בעיקר מסין, יפן ואף מאירופה, באותם זמנים רכשה לעצמה העיר מורשת רב תרבותית עשירה ואף אומצה ע"י ארגון אונסק"ו.

אנחנו שכנו קרוב מאוד לשער העיר העתיקה באכסניה - Longan Homestay, Hùng Vương, Hội An, התארגנות מהירה במקום, מקלחת, משלוח כביסה ויציאה לעיר העתיקה.
שער העיר העתיקה

הסתובבות בעיר העתיקה של הוי אן לא דמתה להסתובבות במקומות אחרים בהם הספקנו לבקר בויאטנם. כאן הקונספט היה שונה, בכניסות לעיר העתיקה, בצד שלנו, לפני השער היו דוכני עץ שבתוכם בחורות ויאטנמיות במדים, שמכרו 5/10 כניסות למבנים שנבחר בעיר העתיקה.

הסתובבנו ברחוב הראשי והמקביל לו ונכנסנו למספר בתים משומרים כפי שבנה אותם ראש השושלת כולל הריהוט האוטנתי של המשפחה כולל אוספים שונים שצברו במשך מאות שנים. בחלקם מדריכים/ות, שבדרך כלל היו ממשפחת המייסד, שהסבירו על המקום, מי היה הסוחר/הפונקצינר שהקים את המקום, מוצאו ובעקבות זה סגנון הבניה וכן דאגו לספר איזה דור הם בשושלת, בקפלה של משפחת טראן הדור הנוכחי בעץ המשפחתי הוא מספר 13, מייסד השושלת הגיע מסין עם הגירת הסינים לויאטנם לפני כ200 שנה הוא בנה קפלה (תקרה) בסגנון סיני אח"כ אחריו הגדילו את האולם ויצרו קפלה בסגנון יפני ובהגדלה סופית נוספה קפלה בסגנון ויאטנמי.

הבתים מחולקים לכאלה שנשמרו כפי שהיו בעת הבנייה, ואחרים עברו שינויים פונקציונלים לשימושים עכשווים כגון מסעדות, גלריות, חנויות בגדים מעוצבות ו/או בתי קפה מעוצבים להפליא ותענוג להיכנס ולהתרשם.

הגשר היפני המקורה, שנבנה ב1593 בידי קהילת המסחר היפנית ששכנה בצידה המערבי של העיר, כדי לקשר בינה לבין הרובע הסיני ששכן במזרחה.

סמל הדרקון הסיני

כמות קבוצות התיירים שהחלו לזרום אחרי שעה 15:00 הייתה בלתי נסבלת, קבוצה עם מדריך שנכנסה לאחד הבתים היתה משתלטת על המרחב, המדריך היה מסביר בקול רם, ובד"כ נכנסו כמה קבוצות. ביום המחר הבנו ששעות הבוקר יותר נעימות.

הארכיטקטורה של מבני העיר העתיקה מגווונת ומשלבת את תרבויות סין, יפן, ויאטנם וצרפת.
בתים מבפנים - הוי אן

גן ילדים בעיר העתיקה

הקפלה של משפחת טראן

דגם של סירת סוחר

את ארוחת הערב עשינו במסעדה STREETS המומלצת ע"י הלונלי פלאנט.

08/04 - הוי אן

התחלנו את הבוקר ברובע הסיני

נכנסנו לבית מלאכה לחפצי אומנות, בו עבדו כ מני בעלי מוגבלויות, עבודות קרמיקה, עיטור ועיצוב

ביתי צינור אופיינים
השוק של העיר העתיקה - שוק מגוון, ססגוני והומה אדם ורוכבי קטנועים, שןק מכיל דוכנים של דגים ופירות ים מסוגים שונים, ירקות, פירות ובגדים.

מסעדה בשוק
המשכנו לטייל ברחובות הססגוניים של העיר העתיקה, נכנסנו לבתים, בעיקר אלה שלא הצריכו כרטיסים מראש, כמו גלריות, מסעות, חנויות ובתי קפה ששמרו על צביון העבר.
פרחים

מודליסטית צעירה מאוד

משחק קלפים שכונתי

לקראת הערב בשתי גדות הנהר - קרנבל, לא יודעים אם לכבודינו או שמתרחש יום יום, בכל אופן, אלפי אנשים מסתובבים בין דוכנים מוארים, דוכני אוכל , בגדים, מזכרות ושאר ירקות, במאות פנסים צבעוניים, כאשר גם הסירות בנהר מצוידות בפנסים צבעוניים, אנשים משיטים לוטוסים מניר שבמרכזם נר בוער, בקיצור שמח בנהר...

אולם המופעים - היה סגור

09/04 - מי סון (My Son) והנסיעה ל-Hue

אתר מי סון היה מרכז דתי של בני צ'אם,מיעוט אתני שחי בסביבות הדלתא של המקונג ולאורך החוף בדרום ויאטנם, האתר נמצא כ30 ק"מ מדרום מערב להוי אן. מתחם המקדשים של מי סון כלול ברשימת מורשת עולם של אונסק"ו. זהו האתר הגדול בויאטנם של תרבות צ'אם.
השרידים מהמאה ה4 עד המאה 13 לספירה.
מהוי אן יצאנו בשעה 5:00 לפנות בוקר, שעות הבוקר המוקדמות הן השעות הנעימות ביותר בתקופה זאת בויאטנם. האיזור מיוער, והאתר מחולק לאזורים לפי ה- A,B,C,D וכו' מכיל מקדשים, ספריות בתי התכנסות, חלקם משוחזרים וחלקם - שרידים.

מפת האזור

מרכז העובדים המשחזרים ושומרים על האתר

חזרנו באוטובוס לנהר ומשם כמה ק"מ המשכנו בשיט על הנהר שמגיע להוי אן (השיט - תוספת לא הכרחית).
סיימנו לפני הצהרים והתארגנו לנסיעה להואה (Hue).